tinggalkan jejak anda dibawah!

Monday 3 May 2010

sarapan pagi di stesen minyak

assalamualaikum dan selamat pagi....selamat kembali bekerja selepas cuti hujung minggu...hari ini saya sempat sarapan pagi kerana bangun agak awal..hehe..selalu memang tak sempat lah..kebetulan pulak tu nak isi minyak motor..jadi on the way ke tempat kerja, saya pun pergilah mengisi minyak kerana meter minyak telah cecah pada huruf E..

jadi alang-alang dah ada kat stesen minyak, saya pun teruslah singgah sekali untuk sarapan pagi di stesen minyak..menu untuk pagi ini ialah ron95..RM1.80 per liter..memang kenyang lah minum ni..kenyang sampai ke malam..hehehe..takdelah..sebenarnya saya pergi sarapan di 'on the run cafe'..kenapa saya sarapan disini? ada 3 sebab kerana sedap, murah dan dekat..hehe..dekat cafe ni banyak pilihan makanan sebenarnya..ada nasi ayam, hot dog, mee, sandwich dan macam-macam lagi.

tp pagi ni agak special kerana saya makan nasi lemak daun pisang..tak seperti di cafe-cafe lain ataupun di gerai-gerai nasi lemak yang lain dimana mereka sekerang suka sangat bungkus kat polisterin/bekas plastik..itu semua punca pencemaran..huhuh....ini bungkus pakai daun pisang..bila dah bungkus pakai daun pisang, secara automatik makanan tu akan bau harum semerbak....hehe...benda-benda macam ni lah yang boleh menaikkan nafsu saya untuk makan pagi..


harga nasi lemak ni ialah RM1.20...mahal? dekat sini ada combo meal..beli 2 nasi lemak/mee + air panas hanya RM 2.90.. lagi murah dari saya sarapan dekat kantin tempat kerja..hehe..berbaloi dan air pun sodap-sodap...


lokasi tempat ni adalah pada sesetengah stesen esso yang berdekatan dengan rumah anda semua....sekian, terima kasih..

2 comments:

  1. hehe..betul la wan.kalau singgah stu,puas hati.macam2 makanan ade.

    ReplyDelete


ShoutMix chat widget